Test Wildcat X

DIRT TRAX MAGAZINE • Ročník 15, Číslo 1

To, co dříve věděla jen hrstka vyvolených, to se teď stává pomalu veřejným tajemstvím - jízda ve vysokovýkonných sportovních SxS je doslova úžasná. Tak úžasná zábava, že jste takovou dosud nezažili. A máme vlastně štěstí, že můžeme být svědky vzniku zcela nové třídy supersportovních SxS a její vzrůstající popularity během pouhých pěti let. Třídy, která právě díky mimořádně rychle rostoucí popularitě už znamená i velký byznys, zatím hlavně v USA.

Když před necelými dvěma lety debutoval Wildcat, získal díky němu Arctic Cat obrovský věhlas. Wildcat byl ihned obrovským úspěchem. Už ve svém prvním roce, i přes pouze 77koňový motor, vyhrál vůbec první porovnávací test čistě sportovních SxS, který kdy uspořádal časopis DIRT TRAX MAGAZINE, test, ve kterém dokázal porazit i úctyhodný a výkonný RZR 900XP s 88 koni.
Wildcat tehdy toto porovnání vyhrál hlavně proto, že jeho podvozek vynikal v několika oblastech, ve kterých RZR strádal. Podstatné ale bylo, že Arctic Cat zároveň poslouchal, co mu jeho zákazníci, náš časopis i ostatní lidé říkali - Wildcat je po všech stránkách OK, jen potřebuje víc síly. A stačil jen jediný rok, konstruktéři Arctic Catu se vrátili k rýsovacím prknům, a Wildcata vylepšili, a to velmi podstatným způsobem. Dámy a pánové – zde je Wildcat X.

Co znamená X? 

Tak rychle, jak rychle dokážete vyslovit „X“, představil Arctic Cat výrazně vylepšeného Wildcata X. Firma přitom originálního 77koňového Wildcata nabízí dál, stejně jako nový čtyř
sedadlový Wildcat 4. Ale zpátky k Wildcatu X: jak se vám líbí 95 koní?
Arctic Catem vyvinutý a Arctic Catem vyráběný litrový osmiventilový dvouválec V -twin SOHC, v základní specifikaci používaný i v originálním Wildcatu a Prowleru XTZ je vyladěný tak, že získal 20 procent výkonu navíc. Výsledek? Podstatné zlepšení akcelerace, větší zátah ve středních otáčkách a znatelně více výkonu nahoře. Navíc k tomu Arctic Cat přidal rychle reagující spojku TEAM Industries. 
Wildcat X také dostal některé další věci, které ho sice nutně nedělají rychlejším, ale o to víc mu dodávají stylu. Překrásně lakované kapoty, barevně sladěné hliníkové nárazníky a dvoubarevné sedačky vypadají naprosto úžasně. 
Největším přínosem nového X ale zůstává výkon, který je plně na úrovni RZR i Mavericku. 
Pérování vzali vážně
Wildcat je nejvážnější konkurenční hrozbou celého segmentu. Proč? Dvěma slovy: zdvih a rozvor. Wildcat nabízí zdvih pérování 430 mm vpředu a 450 mm vzadu, a jsou to největší zdvihy v celé třídě. Přední kola jsou zavěšená na hrozivě dlouhých dvojitých

A-ramenech, zadní kola přes sofistikované pětiprvkové zavěšení doplněné příčným stabilizátorem. Když se podíváte na zpomalené záběry, jak se Wildcat chová na roletě, zjistíte, že využívá téměř celý zdvih pérování, který má k dispozici. Tohle není žádný nový trik, tohle je základ každého dobrého pouštního závodního pérování. Díky vynikajícímu pérování přenese Wildcat na zem veškerý výkon pro ještě lepší zážitky a jistotu jízdy v hlubokých korytech a rozbitém terénu. 
 

Je tedy původní Wildcat OK? 

Někteří z čtenářů se nyní jistě budou ptát, jestli tedy původní 77koňský Wildcat pořád stojí za to koupit. Jedním slovem - ano. Původní Wildcat je z hlediska rozměrů prakticky totožný s Wildcatem X, největší rozdíl mezi X a standardním Wildcatem je 20 procent výkonu navíc a jiné pneumatiky. Situace je stejná asi jako u  Polarisu 800S a 900 XP. Nicméně pokud si hodláte pořídit ten nejrychlejší stroj na trhu, pak vaše volba musí padnout na „ X“, pokud se Wildcatů týká.

RZR je solidní koupě. Kombinuje dobrou ovladatelnost, neprůstřelnou trvanlivost a velmi dobré pérování. Posilovač řízení je dobrý, ale podle mého názoru příliš mluví do řízení, a málo prostoru pro cestující a krátký rozvor nechávají XP v nevýhodě oproti nejnovější konkurenci. Maverick má nejlepší motor, ale jeho drive- by-wire ovládání je dost rozporuplné. Pérování má neuvěřitelnou nastavitelnost a dílenské zpracování je také prvotřídní. Chybějící posilovač řízení je ovšem problém, který je potřeba řešit, ale nejnižší cena ve třídě to zase trochu spravuje. Wildcat X je (v USA) nejdražší ze všech tří, ale má nejlepší pérování s nejvyššími zdvihy. Vyšší výkon motoru a nová rychlá spojka Team Industries jsou přesně to, co Wildcat potřeboval, aby to bylo to pravé. Nejvíc místa pro nohy, nejlepší ergonomie a nejpohodlnější sedadla dělají zážitky z jízdy ve Wildcatu X v podstatě dokonalé. 

Můj verdikt: připlatil bych si za Wildcata X.
- AJ Lester, Editor, Race Champion

 

Co říká DIRT TRAX TV

Při porovnání všech tří sportovních side by side je Wildcat X ergonomicky nejvíce vhodný pro ostrou jízdu a má nejlepší pérování ze všech. Má druhý nejlepší motor ve třídě, a i když je méně doma v  ostrých utažených zatáčkách, o to víc mu sedí rychlost. Maverick má nejlepší motor, ale drive- by-wire ovládání plynu mě ani trochu nenadchlo. Ovládání Mavericka je dobré, ale jízdní poloha je příliš vzpřímená pro ostrou jízdu a pérování přenáší mnoho nárazů do kokpitu. 


RZR by potřeboval   větší výkon a jeho krátký podvozek zhoršuje stabilitu při vysokých rychlostech. Poloha sezení je pohodlná, ale samotné sedačky nikoliv. Podvozek RZR odvádí dobrou práci a dobře 
chrání před tvrdými dopady, spolucestu-jícím se také líbí nastavitelné madlo. 

Moje peníze ale jdou do Wildcata X.


- Luke Lester, Dirt Trax Television, 
  Racer, Editor